Kategoria: (Bez kategorii) Autor: Krzysztof Gacek Data 1 lip 2011

W najbliższą sobotę rusza kolejny etap prac związanych z budową nowej trasy szybkiego tramwaju na os. Ruczaj. Wyłączenie ruchu tramwajowego na tej trasie jest konieczne m.in. z uwagi na podjęcie prac związanych z połączeniem istniejącego torowiska z jego nową odnogą w stronę Ruczaju na wysokości ul. Brożka i ul. Grota Roweckiego. Bez tramwajów będziemy do końca sierpnia br.

Tamwaje19 i 22 pojadą objazdami w zamian uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

Na odcinku ul. Brożka – Dietla zostanie uruchomiona autobusowa linia zastępcza 719, kursująca na trasie: Łagiewniki, ul. Brożka, ul. Kapelanka, ul. Monte Cassino, Rondo Grunwaldzkie, Most Grunwaldzki, ul. Dietla; autobus będzie zatrzymywał się w rejonie przystanków tramwajowych, a zawracał na przełączce na wysokości ul. Wielopole.

Jak podaje ZIKiT zastępcze autobusy (przegubowe mogące pomieścić większą ilość pasażerów) kursować będą co 8 – 10 minut w godzinach szczytu i co 12 – 15 minut poza szczytem.

W dni wolne od pracy oraz soboty i niedziele częstotliwość w godzinach szczytowych będzie wynosić 12 – 15 min., a poza nimi ok. 20 minut.

Ponadto ZIKiT zamierza skorzystać z tego, że zamknięta będzie cała trasa od mostu Grunwaldzkiego do ul. Brożka i przebudowane na niej zostanie 14 peronów tramwajowych, które powstały pięć lat temu, gdy remontowano tam torowisko.

Perony są zbyt wysokie dla niskopodłogowych bombardierów, na dodatek część jest zbyt blisko szyn. To uniemożliwia otwarcie drzwi w bombardierach i na tej trasie jeżdżą tramwaje starego typu. (W tej sprawie składałem zapytanie na początku zeszłej kadencji – winnego tego zaniedbania nie udało się ustalić.)  Koszt przebudowy peronów jak podaje m.in. Dziennik Polski obliczany jest jest na ok.2 mln zł.

PS. Szkoda że wydajemy dwa razy kasę na to samo, to a propos przebudowy w/w peronów.

Tymczasowe zmiany tras linii 19 i 22:

Linia nr 19 – Borek Fałęcki, Łagiewniki, Wadowicka, rondo Matecznego, Kalwaryjska, most Piłsudskiego, Krakowska, Stradomska, św. Gertrudy, Poczta Główna, Dworzec Główny, Pawia, os. Krowodrza Górka.

Linia nr 22 – Borek Fałęcki, Łagiewniki, Wadowicka, rondo Matecznego, Kalwaryjska, Limanowskiego, plac Bohaterów Getta, most Powstańców Śląskich, Starowiślna, Dietla, Grzegórzecka, al. Pokoju – i dalej po swojej trasie.

źródło: Dziennik Polski, ZIKiT

Komentarze dle tego wpisu zostały wyłączone.