Kategoria: (Bez kategorii) Autor: Krzysztof Gacek Data 3 paź 2013

W nawiązaniu do dyskusji na temat kolejnego wyłożenia planu „Monte Cassino – Konopnickiej” poniżej publikuję artykuł jaki ukazał się przed wakacjami w gazecie KROPKA
Projekt MPZP „Monte Cassino – Konopnickiej”
Absurdalne zapisy

Osiedle Podwawelskie kształtem przypomina prostokąt ograniczony ulicami: Konopnickiej od wschodu, Monte Cassino od północy, Kapelanka od zachodu oraz doliną Wilgi od południa. Atrakcyjność lokalizacyjna osiedla ze względu bliskość bulwarów wiślanych, Wawelu i centrum miasta jest bezdyskusyjna. Tym bardziej istotną sprawą staje się dopilnowanie właściwych zapisów w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Monte Cassino – Konopnickiej”, który zaważy na przyszłości i infrastrukturze tej aglomeracji miejskiej.
9 maja br. Rada Dzielnicy VIII Dębniki podjęła uchwałę w sprawie przedłożenia uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Monte Cassino – Konopnickiej”. Okazuje się, że korekt i uwag do założeń przedstawionych w projekcie jest sporo, a radni praktycznie jednomyślni.
- Chyba najbardziej absurdalnym faktem jest, że w projekcie planu zgodnym wprawdzie ze studium, na terenach oznaczonych jako ZP (zieleń publiczna) w rzeczywistości stoją już budynki mieszkalne – przykład nie zakończona inwestycja upadłego developera Leoparda przy ul. Wierzbowej, bądź inne tereny, które już posiadają pozwolenie na budowę – mówi Krzysztof Gacek, członek Zarządu Dzielnicy VIII Dębniki, radny wybrany z rejonu os. Podwawelskiego – Z kolei teren obok hotelu Hilton przeznaczony jest pod zabudowę. Chcemy temu zapobiec. Teren powinien zostać zielenią publiczną, ewentualnie można zrobić tam parking ekologiczny. Należy naszym zdaniem zwrócić uwagę na problem przewietrzania os. Podwawelskiego. Wnosimy też o wykreślenie możliwości lokalizacji dworca autobusowego dla komunikacji podmiejskiej na całym obszarze objętym planem. Plan zakłada możliwość jego budowy na obecnym terenie zielonym, gdzie znajduje się figura Matki Bożej Łaskawej. Oczywiście nie mamy nic przeciwko temu, aby pozostała komunikacja miejska, ale dla jej funkcjonowania i komfortu pasażerów nie trzeba budować dworca autobusowego, wystarczą zatoki dla autobusów MPK – informuje radny. – Plan dopuszcza też zbyt wysoką zabudowę i zakłada śmiesznie niskie wskaźniki dla miejsc postojowych. Postulujemy m.in. aby minimalna ilości miejsc postojowych dla samochodów osobowych wynosiła w przypadku budynków mieszkalnych w zabudowie wielorodzinnej – 1,5 miejsca na 1 mieszkanie. Generalnie uwag do projektu jest sporo. Zainteresowani mogą uzyskać informacje w biurze „ósemki” przy ul. Praskiej, bądź zapoznać się z uchwałą na stronie internetowej dzielnicy.
(red) KROPKA

Komentarze dle tego wpisu zostały wyłączone.