Kategoria: (Bez kategorii) Autor: Krzysztof Gacek Data 20 sty 2012

W związku z opracowywaną remarszrutyzacją linii transportu zbiorowego w Krakowie Rada i Zarząd Dzielnicy VIII Dębniki przedstawiła następujące propozycje i uwagi  do wariantu I i II:

I. Linie autobusowe:

    1. Linia nr 112 – W2 – częstotliwość co 20 minut (nie mniej niż obecnie) – Uwaga: linia obsługuje Ośrodek Sportu i Rekreacji „Kolna”.

    2. Linia nr 162 – W1 – częstotliwość co 30 minut – dowóz dzieci do szkoły i obsługa komunikacyjna rejonów coraz bardziej zurbanizowanych.

    3. Linia nr 156 – W2 – częstotliwość co 60 minut i do Kampusu UJ. Proponowana zmiana trasy: od Kampusu do Salwatora, pętla koło Cracovii ( Kampus UJ – Bunscha – Babińskiego – Kozienicka – Paska – Orszy Broniewskiego – Skotnicka – Winnicka – Kostrze OSP – Tyniecka – Praska – Ks. Józefa – pętla przy Hotelu Cracovia).

    Jeżeli taki wariant nie będzie możliwy to należy utworzyć nową linię zapewniającą obsługę komunikacyjną rejonu ul. Kozienickiej na trasie: Kampus UJ – Mochnaniec – Skotnicka – Kozienicka – Paska – Orszy Broniewskiego – Kozienicka – Skotnicka – Mochnaniec – Kampus UJ. Proponuje się częstotliwość co 40 minut, może to być mały autobus typu „Mobil”. Zapewni to obsługę komunikacyjną dla mieszkańców  w rejonie następujących ulic: Kozienickiej, Orszy Broniewskiego, Starzyńskiego,  Ks. Jakuba Wujka, Paska, Generała Karcza, Pawła Jasienicy, O. Józefa Bocheńskiego, Szerokie Łąki oraz równocześnie dowóz dzieci do szkoły.

    4. Linia nr 175 – W2 – częstotliwość co 45 minut.

    5. Linia nr 166 – W1 – wydłużenie linii do pętli autobusowej na granicy miasta – osiedle Sidzina – Korabniki. Trasa: Wrony – Prażmowskiego – Petrażyckiego – pętla w Korabnikach. Dowóz dzieci do szkoły i obsługa komunikacyjna rejonów coraz bardziej zurbanizowanych.

    6. Linia nr 141 – propozycja trasy z Borku Fałęckiego przez Kliny do Kampusu UJ. Przebieg trasy: Borek Fałęcki – Góra Borkowska – Judyma – Pod Fortem – Borkowska – Zawiła – Babińskiego – Bunscha – Kampus UJ.

    7. Linia nr 451 – W2 – w obie strony ul. Żywiecką oraz propozycja utworzenia linii całodniowej.

    8. Prosimy o wyjaśnienie dlaczego w przedstawionych propozycjach nie ma linii nr 201, nr 203, nr 235?

    9. Prosimy o wyjaśnienie dlaczego w przedstawionych propozycjach nie ma linii nr 128, nr 194 i co jest proponowane w zamian?

    10. Prosimy o wyjaśnienie dlaczego w W1 nie ma autobusów na trasie Grota Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino i dalej?

    11. Proponujemy wprowadzenie w wariancie 1 linii nr 114 na starej trasie.

    12. Proponujemy w wariancie 2 zwiększenie częstotliwości do 7,5 minut.

    13. Proponujemy przywrócenie linii nr 116 do Ronda Grunwaldzkiego – bezpośrednie połączenie i dojazd do Przychodni przy ul. Szwedzkiej oraz bardzo ważnego węzła przesiadkowego, jakim jest Rondo Grunwaldzkie. Ma to szczególne znaczenie  dla osób niepełnosprawnych i starszych, matek z dziećmi z Ruczaju, m.in. z osiedla bloków komunalnych przy Przyzby (budowa następnego osiedla w planach Miasta). Zapotrzebowanie na bezpośrednie połączenie z Łagiewnikami jest znikome.

    14. Nie ma bezpośredniej komunikacji w rejon AGH – ul. Kijowska, Czarnowiejska.

    15. Linia nr 106 – bez zmian, zwiększyć częstotliwość z 15 minut do 12 minut – W1.

    16. Proponujemy zwiększenie częstotliwości linii nr 106, nr 116, nr 166 w tzw. godzinach szczytu – porannych i popołudniowych oraz odpowiednie ich zsynchronizowanie.  Trasa linii obejmuje ulicę Kobierzyńską i jej mieszkańcy oraz np. ul. Zalesie, Obozowej, Torfowej, Zawiłej (tereny coraz bardziej zaludnione) będą nadal  korzystać z tych linii, aby dojechać do tramwaju. Zwiększenie częstotliwości jest konieczne w celu uniknięcia niekomfortowych warunków, tłoku w autobusach (takie warunki mają miejsce obecnie).

    II. Linie tramwajowe:

    1. Linia nr 5 – wariant 1 – z Kampusu UJ – Bieżanów „+” (bardzo korzystne rozwiązanie).

    2. Linia nr 1 – wariant 2 – Kampus UJ – Wzgórza Krzesławickie – Walcownia.

    3. Linia nr 8 – wariant 2 i wariant 1 – „+” (bardzo korzystne rozwiązanie), zmiana trasy w wariancie 2: Kampus UJ – Łagiewniki – Wadowicka – Kalwaryjska – Krakowska i dalej powrót na trasę (W2).

    4. Linia nr 19 – wariant 2 – Kampus UJ – Krowodrza Górka – proponowana zmiana trasy: Kampus UJ – Rondo Grunwaldzkie i dalej bez zmian.

    5. W obu wariantach proponujemy pozostawienie linii nr 22 albo wydłużenie proponowanych linii na trasę linii nr 22.

    Powyższe propozycje i uwagi zostały przesłane do Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie oraz Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

    źródło: dzielnica8.krakow.pl

    Słowa uznania kieruję do koleżanek i kolegów radnych Dzielnicy VIII – Dębniki, którzy opracowali powyższe uwagi.

    Komentarze dle tego wpisu zostały wyłączone.